CERITA TERKINI KLIK DI HALAMAN UTAMA

"ASSALAMUALAIKUM SELAMAT DATANG KE LAMAN URUT TRADISI "

Urut tradisional lelaki

Urut tradisional lelaki
urut tradisional melayu

Sunday, May 29, 2011

KURSUS URUT TRADISIONAL, DARI TEMERLOH DIA DATANG UNTUK DIURUT

Hari ini ahad, sepatutnya ada kursus urut berkumpulan. Tetapi disebab kan booking urut pesakit sudah dibuat lebih awal  dan penuh, terpaksa tunda ke mingu depan yaitu pada hari sabtu 4 hb june dan sesi ke dua pada ahad 5hb june 10 pg ke 6 petang. Kursus sehari sahaja, teori dan praktikal. Sesiapa yang berminat sila buat tempahan awal. Terhad 4 orang sahaja pada setiap sesi. Harga RM 300 seorang. Urut orang sihat dan sakit. Sebelumnya RM 500, kemudian diturunkan RM 250 sempena tahun baru. Dan sekarang Rm 300 pula. Sebelum hujung tahun 2012 harganya akan kembali asal yaitu RM 500. 


Jadi pada yang berminat sebelum ini jangan tangguh lagi. Pelajar2 yang lepas sudah pun mula mengurut secara sambilan dan tiada lagi masaalah keuwangan seperti sebelum ini. Modal belajar sudah dapat semula dalam masa 3 hari . Ada yang 2 hari saja. Duit gaji langsung tak diusik, simpan saja, hanya gunakan pendapatan mengurut saja untuk perbelanjaan, bayar bill, hutang kereta dan lain2.


Alhamdulillah, senang hati mendengarnya. Termasuk seorang lagi yang sekarang mengurut sepenuh masa di Jordan. Pada bekas pelajar yang ingin menambah lagi pendapatan, buat out call saja. Charge standard paling2 kurang pun RM 100 sejam sekitar KL. Kalau ditempat sendiri Rm 60 sejam. Seorang sehari pun memadai kalau tak cukup masa, kalau rajin anda kiralah sendiri. Harap anda rajin, kerana kalau malas buat apa pun tak guna juga kan. 


Ok. Selalu orang makan gaji mengeluh tak cukup duit kan. Sebenarnya seseorang yang makan gaji selalu tak cukup duit ialah kerana mereka mengunakan duit gaji setiap bulan untuk membayar kereta, dan segala jenis bill. Sebab itu setiap bulan akaun bank menyusut. Pening kan?  Pesanan ini untuk orang yang pendapatannya cukup2 saja. Kalau dah kaya tak payah lah kan. 


Jadi apa yang anda perlu lakukan?. Senang saja, cari punca pendapatan baru. Jangan hanya bergantung pada satu punca saja. Jika satu pendapatan bermasaalah, masih ada income lain membantu.


Banyak yang boleh difikirkan. Berniaga nasi lemak, burger, part time urut dan lain2. Cari yang sesuai dengan anda. Konsep ini mudah namun hasilnya nanti mampu meringankan beban anda


Baiklah, hari ini agak kepenatan. Dari pagi mengurut sampai selepas magrib tadi. Sudah terlebih pesakit. Selalu saya hanya ambil 5 orang saja, tapi emergency kes, terlebih dua orang. Makan nasi bungkus saja, tak sempat masak.


Yang saya nak kongsikan kali ini tentang seorang pesakit saya yang datang dari pahang. Setiap 2 minggu sekali dia akan turun kl waktu petang untuk berurut disini. Badan segar lepas urut katanya. Tapi yang menghairankan ialah, lepas urut kan dia kena balik pahang semula, temerloh sana. Jauh tu nak kena memandu. Tak ke penat semula...hehe. Entah lah, harap juga ada orang temerloh yang pandai mengurut sila promote kan diri. Kesian orang temerloh datang jauh kesini semata2 nak urut badan yang sakit.


Ok, sekian dulu buat kali ini, nanti jumpa lagi dalam topik yang lain pula, salam hormat dan selamat malam.

................................................................................................
Seperti biasa, Rawatan yang ditawarkan ialah seperti dibawah. Tidak ada lain-lain perkhidmatan selain yang disebutkan dibawah. Tidak ada kena mengena dengan tempat-tempat urut yang mengunakan nama yang sama seperti Jari Emas.

Tidak melayan sebarang sms. Kecuali jika saya mengenali saudara. Sebarang soalan lucah, mengarut, main-main yang tidak ada kena mengena dengan perkhidmatan urut yang ditawarkan dibawah tidak akan dilayan. Harap faham. Harap maklum. Harap maaf. Terima kasih.

Rawatan
1-Urut untuk orang sihat, termasuk lemah syahwat atau tenaga batin, hanya lemah ye, bukan nak besar, nak kecik dan sebagainya.

2-Urut untuk orang sakit, ( bagi sesiapa yang mempunyai masaalah seperti dibawah ).

a- Lemah syahwat atau batin
b- Sakit-sakit badan
c- Sakit sendi
d- Reflexology


Upah Urut Badan

Rm 70 sejam
Rm 100 Satu setengah jam
Rm 140 2 jam


Upah Urut Batin
Rm 70 dalam jangkamasa sejam sahaja.

( PESAKIT LAMA HARGA LAMA)




Hubungi Arie ~ 0122948937  No Sms. ( sila salin peta dan panduan kesini )

dari 10 pagi 8  malam ( last call) untuk temujanji.

Panggilan keluar atau out call tak ada.
Hanya temujanji sahaja untuk kemudahan dan keselesaan anda. Dan memudahkan saya mengatur masa.Saya tak mahu anda menunggu lama.

Jika terpaksa membatalkan temujanji atau lambat sila beritahu saya segera, jika tidak saya mungkin menganggap anda hanya bermain-main. Maaf ya. Ini penting untuk mengelakkan urusan dengan pesakit yang lain terganggu.

Temujanji sekitar sejam atau lebih sahaja sebelum datang. Temujanji terlalu awal seperti sehari atau dua hari sebelumnya tidak digalakkan. Ini kerana selalu berlaku perubahan disaat2 akhir kerana hal2 yang tak dapat dielakkan seperti kecemasan dan sebagainya.


Sila salin dan rujuk peta serta panduan dibawah supaya tidak sesat. Jika tak jumpa sila talipon untuk bertanya arah. Terima kasih.


Masuk taman melawati, jalan terus sampai jumpa bulatan hilside. ( Roundbout ). Ambil jam 12, jalan depan sikit nanti jumpa masjid sebelah kiri. Jalan lagi jumpa bus stop sebelah kiri. Ambil simpang kanan yaitu jalan melawati yang berdepan bus stop. Jalan depan sikit, ambil lorong kiri yang kedua, tak ada nama jalan. Ambil kiri lagi naik atas bukit. Nanti jumpa simpang tiga, ambil kanan. Jalan depan sikit nanti jumpa rumah no 7 pagar hijau atas bukit. Jarak antara simpang masuk taman melawati tadi kesini lebih kurang 2 kilometer saja. Atau 1/2 jam berjalan kaki.

Tidak perlu bawa kain atau tuala kerana semua sudah tersedia. Kain cadar dan sarung bantal sentiasa ditukar setiap kali sesi urutan selesai. Semuanya bersih.

Bagaimanapun untuk lebih yakin dan selesa digalakkan bawa sendiri kain atau tuala sendiri untuk dipakai dan lapik.

Ini bukan rumah urut, bukan pusat urut, bukan kedai, bukan pusat rawatan islam dan sebagainya, hanya rumah biasa.

Urutan akan dilakukan sendiri oleh saya.

Berpengalaman lebih 15tahun dalam pelbagai urut tradisional. Saya tidak melayan sms, kerana saya sangat malas berbalas sms. Saya sibuk.

Perhatian
segala maklumat didalam ini sentiasa betul dan sama. Jika ada perubahan saya akan beritahu disini. Tidak ada lain-lain perkhidmatan selain yang tertera di halaman ini. Harap faham betul-betul.Maaf, terima kasih.






Bulatan hillside.






Simpang kiri selepas jalan melawati. Gambar-gambar hanya untuk memudahkan anda mengecam sepanjang jalan kesini.

POSTING SEBELUMNYA
1-TUKANG URUT MUDA DAN TUA

2-URUT DAN HAIWAN
3- SAKIT PINGGANG BERTAHUN
4- PENYAKIT KULIT DAN URUT